Hudba – Integrácie – Interpretácie 18

Hudba - Integrácie - Interpretácie 18
Music - Integration - Interpretation 18

SR, Nitra 2015, 154 s.
ISBN 978-80-558-0843-7
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače - recenzenti (Recommended to print - reviewers):
Prof. PhDr. Lubomír Spurný, Ph.D. (CZ)
Doc. PhDr. Mária Strenáčiková, CSc., (SK)

Obsah (Content)

NA ÚVOD
Introduction

UMENIE V SÚVZŤAŽNÝCH PROCESOCH (kultúra, vzdelávanie, výchova)
Art in correlative processes (culture, education and pedagogy)
Jozef Vereš
p. 13-36


AESTHETICS AND TRUTH IN NIETZSCHE AND ADORNO
Estetika a pravda u Nietzscheho a Adorna
Marcus Zagorski
p. 37-57

HUDOBNÁ FILOZOFIA THEODORA W. ADORNA
Musical Philosophy of Theodor W. Adorno
Vladimír Fulka
p. 59-87

STARÁ MÍSTO NOVÉ.PROČ INTERPRETACE NAHRAZUJE SOUČASNOU HUDEBNÍ TVORBU?
Old instead of new. Why interpretation replaces current musical production?
Martin Flašar
p. 89-104

„LIDOVOST“ V ČESKÉ HUDEBNÍ KULTUŘE POVÁLEČNÉHO OBDOBÍ
‘The Popular’ in the Czech Music Culture of the Postwar Period
Petr Macek
p. 105-133

SKLADATELSKÉ DÍLO JAROSLAVA KVAPILA POHLEDEM ČESKÉ MUZIKOLOGIE
Jaroslav Kvapil works from the point of view of Czech musicology
Jan Karafiát
p. 135-152

Hudba – Integrácie – Interpretácie 19

Music 19
Hudba - Integrácie - Interpretácie 19
Music - Integration - Interpretation 19

SR, Nitra 2016, 220 s.
ISBN 978-80-558-1022-5
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače - recenzenti (Recommended to print - reviewers):
Stanislav Tesař (CZ)
Vladimír Fulka (SK)

Obsah (Content)

Na úvod
Introduction

CORRELATIONS WITH THE PAST AND THE PRESENT CURTURAL WORLD
Korelácie s minulým a prítomným kultúrnym svetom
Jozef Vereš
p. 13-33

DOUBLE PASSACAGLIA
Dvojitá passacaglia
Miloš Štedroň
p. 35-58

MELANCHOLY IN THE MUSIC OF JOHN DOWLAND AND BENJAMIN BRITTEN
Melancholie ve skladbách Johna Dowlanda a Benjamina Brittena
David Kozel
p. 59-80

DRAMATURGII
About Dramaturgy
Viktor Pantůček
p.81-100
   
JANÁČKŮV ZÁPISNÍK ZMIZELÉHO. NĚKOLIK POZNÁMEK KE GENEZI DÍLA A JEHO INTEPRETACI
Janáčekʹ s The Diary of One Who Disappeared. Some notes on the genesis on the work and its interpretation
Jiří Zahrádka
p. 101-137

PUBLICISTIKA OTA FERENCZYHO UVEREJŇOVANÁ V DENNÍKU PRAVDA
O. Ferency´s journalism published in daily newspaper Pravda   
Táňa Pirníková
p. 139-179

ANALÝZA STUDENTSKÉ ODBORNÍ PRODUKCE
Analysis of students´ professional production
Veronika Ševčíková
p. 181-218

Hudba – Integrácie – Interpretácie 20

Music 20
Hudba - Integrácie - Interpretácie 20
Music - Integration - Interpretation 20

SR, Nitra 2017, 274 s.
ISBN 978-80-558-1164-2
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače - recenzenti (Recommended to print - reviewers):
Miloš Štedron (CZ)
David Kozel (CZ)
Tatiana Pirníková (SK)

Obsah (Content)

Na úvod
Introduction

TRANSFORMATIONS OF THE MUSICAL-PEDAGOGICAL THINKING
Jozef Vereš
p. 11-95

THE CONCEPT OF TEACHING MUSIC STEP BY STEP
Gregor Brunner
p. 185-220

FROM STUDENTS' MUSICIANSHIP TO THEIR CREATIVE EXPRESSIONS
Sabina Vidulin
p. 221-246

THE HOLLYWOOD SOUND PARADOX: A REGRESS OF GAME MUSIC TO FILM MUSIC ORIGINS
Martin Flašar
p.247-273

Hudba – Integrácie – Interpretácie 17

Hudba – Integrácie – Interpretácie 17
Music - Integration – Interpretation 17
(plný text chránený heslom)


SR,Nitra 2014, 192 s.
ISBN 978-80-558-0632-7
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače - recenzenti:
Prof.Michal Košút, Ph.D.
Doc. Mgr. Tatiana Pirníková, PhD.

 
      NA ÚVOD   7
      Introduction   9
      Jozef Vereš    
1.     1. INTERPRETAČNÉ KONTEXTY V PROCESOCH POZNÁVANIA   11
      Interpretation contexts in the cognition processes    
      Abstract   11
  1.1   Kultúra, médiá, vzdelávanie   12
  1.2   Ekonomika ako nástroj rozvoja vzdelanosti a kultúrnosti   14
  1.3   Kultúra a spoločnosť   16
  1.4   Aberácia od ortodoxného pozitivizmu   19
    1.4.1 Interpretive turn   21
    1.4.2 Spatial turn   23
    1.4.3 Rozumenie, tradícia   24
    1.4.4 Hermeneutický kruh   30
    1.4.5 Hermeneutická skúsenosť   33
    1.4.6 Diskurz ako súbor interpretácií a úvah   38
    1.4.7 Perfomative turn   43
      Záver   45
      Bibliography   49
      Vladimír Zvara    
2.     KOMÉDIA A RYTMUS. ASPEKTY SÚVISLOSTÍ MEDZI KOMPOZIČNOU A INSCENAČNOU PRAXOU V HUDOBNOM DIVADLE 20. STOROČIA   55
      Comedy and rhythm: Aspects on the relation between compositional practice and staging practice in 20th-century musical theater    
      Abstract   55
  2.1   Problém historickej interpretácie hudobného divadla   58
  2.2   Situácia hudobného divadla na začiatku 20. storočia   62
  2.3   Komédia: Hofmannsthal, Reinhardt, Strauss   69
  2.4   Rytmus: Laban, Niedecken-Gebhard, Hindemith   86
  2.5   Perspektívy   93
      Bibliography   95
      Lubomír Spurný    
3.     MIKROTONÁLNÍ HÁBA: PĚT POZNÁMEK K HÁBOVU KOMPOZIČNÍMU STYLU   103
      Hába microtonal: Five notes to Hába’s compositional style    
      Abstract   103
  3.1   Díla v tradičním tónovém systému   105
    3.1.1 Hledaní nových vyjadřovacích způsobů   106
  3.2   Nové tónové systémy   109
    3.2.1 Kompoziční obraty   111
  3.3   Hábovy hudebně teoretické studie   114
  3.4   Tónová centralita   120
      Závěrem   128
      Bibliography   129
      Jiří Vysloužil    
4.     HÁBOVA ČTVRTTÓNOVÁ OPERA MATKA
(Utopie, vznik a realita díla)
  131
      Hába´s quarter-tone opera “Matka/Mother” (Utopia, creation and reality of masterpiece)    
      Abstract   131
  4.1   Utopie systému   132
  4.2   Zrození čtvrttónové umělecké hudby   133
  4.3   Ke vzniku čtvrttónové opery   135
      Bibliography   138
      Andrea Bareggi    
5.     THE FANTASIE SOPRA ISTE CONFESSOR AND SOPRA AVE MARIS STELLA BY ROCCO RODIO. Analysis of the original edition and diplomatic transcription (plný text)   141
      Fantasie sopra Iste Confessor a sopra Ave Maris Stella od Rocco Rodio. Analýza pôvodného vydania a prepis    
      Abstract   141
  5.1   Contexte historique   142
    5.1.1 Le royaume de naples au XVIe siecle   142
    5.1.2 Formes musicales a la fin du XVIe siecle   147
    5.1.3 Les instruments a clavier dans l’italie meridionale au XVIe siecle   150
    5.1.4 Rocco Rodio   154
  5.2   Libro delle ricercate a quattro voci e fantasie   157
    5.2.1 Les fantasie avant l’oeuvre de Rodio   157
    5.2.2 Le manuscrit   158
    5.2.3 L’interpretation des fantasie   159
  5.3   Analyse des deuxfantasie   162
    5.3.1 Generalites sur l’ecriture a l’epoque de la renaissance   162
    5.3.2 Fantasia sopra Iste Confessor   163
  5.3   Fantasia sopra Ave Maris Stella   177
  5.4   Conclusions   187
      Remerciements   188
      Bibliography   188
      Sources   189
           
      Tiráž    

Hudba – Integrácie – Interpretácie 16

Hudba – Integrácie – Interpretácie 16
Music - Integration – Interpretation 16
(plný text chránený heslom)


SR,Nitra 2013, 224 s.
ISBN 978-80-558-0461-3
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače - recenzenti:
prof. PaedDr. Bernard Garaj, CSc.
doc. PhDr. Veronika Ševčíková, CSc.

 
      NA ÚVOD   6
      Introduction   8
           
      Jozef Vereš    
1.     MODALITA AKO NOVÁ KVALITA HUDOBNEJ KULTÚRY 20. STOROČIA   11
      Modality as a new quality of music culture of 20th century    
      Abstract   11
  1.1   K obrode modality   12
  1.2   Modalita a jej kontexty   14
  1.3   Bartókova tvorba z pohľadu E. Lendvaia   23
  1.4   Kultúrne tradície – národná identita   31
      Bibliography   40
           
      Oskar Elschek    
2.     POPULARITA ĽUDOVEJ HUDBY A ĽUDOVOSŤ POPULÁRNEJ HUDBY   45
      The popularity of folk music and the folk music character of popular music    
      Abstract   45
  2.1   Univerzálny a sociálny význam hudby, osobitne tzv. ľudovej hudby   46
    2.1.1 Komentár k pôvodu príkladov   48
  2.2   Ľudové piesne a hudobná historiografia   52
  2.3   Pojmy a kategorizácie hudby   61
  2.4   Folklór – kontra folklorizmus?   68
  2.5   Ľudové a populárne   73
  2.6   Videozáznam. Kap.7. Rap Senegal 3000 skupín. CD DVD 5/273/10 Rap Senegal   80
      Bibliography   82
           
      Hana Voisine-Jechova    
3.     ESTETICKÉ TÁZÁNÍ LEOŠE JANÁČKA. Řeč, zvuk a emoce   85
      Leoš Janáček’s Aesthetic Interrogations. Speech, sound and emotion    
      Abstract   85
  3.1   Obecné a jedinečné, trvalé a okamžité   93
  3.2   Literární vyjadření prvků vizuálních a zvukových   98
  3.3   Bohatství a bezmocnost slova   104
      Závěr   106
      Bibliography   108
           
      Pál Richter    
4.     FROM THE HARMONIES USED IN FOLK MUSIC TO THE HARMONIZATION OF FOLK SONG ARRANGEMENTS (plný text)   109
      Od použitých harmónií v ľudovej hudbe ku harmonizáciám v úpravách ľudových piesni    
      Abstract   109
      Bibliography   145
           
      Vladimír Fulka    
5.     ŠTÝLOVO – ŠTRUKTURÁLNE KONTEXTY V SIMPLE SYMPHONY BENJAMINA BRITTENA (1. časť Boisterous Bourrée)   149
      Style and structural contexts in Benjamin Britten´s Simple symphony (the first part Boisterous Bourée)    
      Abstract   149
  5.1   Simple symphony v symfonických a komorných kontextoch Brittenovej tvorby   150
  5.2   Fenomén simplicitnosti   162
  5.3   Neoklasicistické štruktúry bourée v Simple Symphony   170
  5.4   Škótske folkórne inšpirácie v bourée   179
  5.5   Kontrapunktické štruktúry rozvedenia   189
      Bibliography   202
           
      David Kozel    
6.     SYMBOLIZACE A IMAGINACE V ANALÝZE A INTERPRETACI HUDEBNÍHO DÍLA    
      Symbolization and Imagination in the Analysis and Interpretation of Musical Work   207
      Abstract   207
  6.1   Hudební význam a smysl   208
  6.2   Imaginace v procesu hudební analýzy a interpretace díla   212
  6.3   Symbol a archetyp v hudbě   217
      Bibliography   221

Hudba - integrácie - interpretácie 15

Hudba – Integrácie – Interpretácie 15
Music - Integration – Interpretation 15
(plný text chránený heslom)


SR,Nitra 2012, 210 s.
ISBN 978-80-558-0183-4
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače - recenzenti:
prof.Yvetta Kajanová,PhD.
doc. PhDr.Ľuboš Spurný, Ph.D.
Doc.Helena Červeňová, PhD.

      Na úvod 5
      Introduction 6
         
     

Jozef Vereš (abstrakt)

 
1.     Hudba a hudobné vzdelávanie Slovákov (do 19. storočia) 6
      Music and musical education in lives of Slovaks (up to the 19 th)  
  1.1   Hudobná kultúra a vzdelávanie v stredovekej spoločnosti 17
  1.2   Od stredovekého myslenia k humanistickému 29
  1.3   Epithoma utriusque (musices praktices) stephani monetarii cremniciani... 37
  1.4   Renesancia v kultúrnej a vo výchovno – vzdelávacej sfére 39
  1.5   Hudobný barok – v čase zrodu a rozvoja 46
  1.6   K hudobno – teoretickým a pedagogicko - inštruktážnym návodom 51
  1.7   Činorodosť kantorov a organistov v korelácii s hudobným životom a so školskými nárokmi 56
      Bibliography 69
         
      Vladimír Fulka (abstrakt)  
2.     Hermeneutické kontexty New Musicology 75
      Hermeneutical contexts of the New Musicology  
  2.1   New Musicology a muzikológia 76
    2.1.1 Kontexty 76
    2.1.2 Spor o hudobné absolútno 83
    2.1.3 New Musicology a hudobná historiografia 91
    2.1.4 Kauzálny model a kultúrny historizmus 95
  2.2   Podoby hermeneutiky a postštrukturalizmu 105
    2.2.1 Gadamer a kultúrny historizmus 105
    2.2.2 Clifford geertz new historicism, thick description 118
  2.3   Tomlinsonova hudobná historiografia ako otherness. Paul ricœur 122
  2.4   Hermeneutika a postštrukturalizmus 128
      Bibliography 147
         
      Veronika Ševčíková (abstrakt)  
3     Filmová bibliografie o hudebních osobnostech – typologie subžánru a jeho využití jako prostředku popularizace ve výuce dějín hudby 149
      Film biography of musical celebrities– the subgenre typology and its use as a means of popularization at education of history of music  
  3.1   Filmová biografie o hudebních osobnostech jako subžánr hudebního filmu a její typologie 152
    3.1.2 Filmové bibliografie o hudebních osobnostech s dokumentaristickým záměrem 156
    3.1.3 Hudební filmy o částečně či zcela fiktívních hudebních osobnostech 159
    3.1.4 Hudební filmy o „obyčejných lidech“ 161
  3.2   Popularizace jako nevyhnutelný prostředek výuky dějín hudby 163
  3.3   Filmová bibliografie o hudebních osobnostech jako prostředek popularizace vyuky dějín hudby – metodické postřehy 167
      Bibliography 175
         
      František Turák (abstrakt)  
4     Slovenská kompozičná tvorba v reflexii na jazz, latinsko – americkú hudbu a mimoeurópske kultúry 177
      Slovak compositional creation in reflection on jazz, latin American music and non European cultures  
  4.1   Konvergencie s jazzom a skladateľskou avantgardou vážnej hudby na slovensku 180
  4.2   Konvergentné dotyky okcidentu a orientu 183
  4.3   Strety s jazzom, rockom a modernou populárnou hudbou 185
  4.4   „Synkretizmus“ v tvorbe Petra Breinera 200
      Bibliography 210

Hudobné korelácie

Hudobné korelácie
Jozef Vereš

(plný text chránený heslom)

SR, Nitra 2011-12,
ISBN 978-80-558-003-5
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače - recenzenti:
prof. PhDr. Boris Banáry, PhD.
PhDr. Vladimír Fulka, PhD.



OBSAH

Predslov I. ( prof. PhDr. Boris. Banáry, PhD.) (plný text) 7
Predslov II. (prof. PhDr. Adrej Červeňák,DrSc.) (plný text) 9
   
Úvod 13
   
1. Úvahy, skutočnosti, procesy, interpretácie o prehistorických hudobných prejavoch (plný text) 15
1.1 K evolučnému procesu človeka (plný text) 16
1.2 K zvukovým prejavom (plný text) 20
1.3 Zvuk ako významný fenomén (plný text) 22
1.4 Tónovo - oznamovacia komunikácia (plný text) 23
1.5 Výtvarné prejavy (plný text) 25
1.6 Z bádateľských aktivít (plný text) 28
   
2. Hudobné myslenie, hudobné vedomie 39
2.1 Hudba a jej stimuly 39
2.2 Myslenie ako funkcia vedomia 40
2.3 Glosy k termínu hudobné myslenie 41
2.4 Prírodovedná orientácia 42
2.4.1 Hermann von Helmholtz 43
2.4.2 Carl Stumpf 44
2.4.3 Hugo Riemann 45
2.5 Podnety k novým ideám a spojeniam 46
2.5.1 Weber – Fechnerov zákon 47
2.6 Marginálie k bádateľským líniám 52
2.7 K receptívnej hudobnej pluralite (plný text) 55
2.8 Hudba a filozofia v určitých etapách
57
   
3. Korelatívne úvahy a poznatky o starovekých kultúrach 65
3.1 Výchova a vzdelávanie v antickom Grécku 65
3.2 Rekognoskácia antickej hudobnej teórie, praxe v arabskom prostredí 70
3.3 Absorbovanie a resorbovanie hudobných prejavov od iných národov, etník do arabskej kultúry 73
3.4 Tónové rady – makamy 81
3.5 Formy kultúry života v starovekom Egypte 91
3.5.1 Vzdelávanie 96
3.5.2 K prechodovým stupňom medzi hermetizmom a kresťanským náboženstvom 98
3.6 K starodávnym kultúrnym kontaktom 104
3.6.1 Hudba v indickej kultúre 107
   
4. Dobové procesy pred vznikom európskej stredovekej spoločnosti 115
4.1 Úsilie o novú európsku civilizáciu (rané obdobie hudobného stredoveku) 119
4.2 Scholastika 123
4.3 Stredoveké vzdelávanie 125
4.4 Od jednohlasného spevu k učeniu o viachlase 129
4.5 Organum 133
4.6 Rozvoj viachlasu 134
   
5. Novoveká kultúra 137
5.1 Renesančné hudobné školy 138
5.2 Florentská Camerata a začiatok baroka u Monteverdiho 140
5.3 Hudobný vzostup v období renesancie 142
5.4 Syntéza ako nová línia 144
5.5 Hudba ako umenie 147
5.6 Reformačné ambície 149
   
6. Hudobné vzdelávanie súčasťou všeobecného vzdelávania 153
6.1 Formovanie všeobecných základov školstva 153
6.2 Hudobná výchova vo formujúcich sa systémoch všeobecného vzdelávania 154
6.3 K disciplinárnej previazanosti 158
6.3.1 Bipolarita teórie a praxe 161
6.3.2 Bipolárnosť ako stimul rozvoja 163
   
7. Hudobné vzdelávanie v dejinách Slovákov 167
7.1 Šírenie humanistických ideí 170
7.1.1 Epithoma utriusque 171
7.2 Teoreticko – pedagogické inštruktážne návody 172
7.3 Leo Kestenberg z hľadiska dobového kontextu so zreteľom na Slovensko 174
7.3.1 Aktivity do roku 1945 175
7.3.2 Aktivity po roku 1945 182
   
8. Modernizmus a postmoderné hudobné premeny 187
8.1 Premeny v komunikačných systémoch hudby (plný text) 187
8.2 Poslucháč hudby vo vzťahu k hudobnej tvorbe (plný text) 196
8.3 Špecifiká hudobného sveta (plný text) 202
8.3.1 Hudobné prelínanie (plný text) 204
8.4 Hudba v masovokomunikačných prostriedkoch (plný text) 211
8.5 Nové javy v hudobno – komunikačnom reťazci. (plný text) 212
   
Doslov 215
   
Bibliografia
216
   
Resumé 223
   
Menný register 227

Hudba – Integrácie – Interpretácie 13

Hudba – Integrácie – Interpretácie 13
Music - Integration – Interpretation 13

(plný text chránený heslom)


SR,Nitra 2011, 160 s.
ISBN 978-80-8094-959-4
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače:
prof. Eva Ferková,PhD.,
doc.PhDr.Dagmar Michálková,PhD.

(plný text publikácie)

Content 3
Obsah  
   
Freface 5
Na úvod
 
   
Vereš Jozef  
Musical perception of interval (in the music changes)
9
Hudobné vnímanie intervalu (v premenách hudby )  
   
Vladimír.Fulka 28
Epistemological Sources of Musico - Literary Poetics
 
Epistemologické zdroje literárno - hudobnej poetiky  
   
Radim.Bačuvčík  
Historical changes of cultural products‘ audience 60
Historické proměny publika kulturních produktů  
   
Tamara Gončarová  
Determining product according to music heard in TV commercial
73
Určenie výrobku na základe hudobného motívu televíznej reklamy  
   
Veronika Radimcová  
Fans' typology of progressive rock music
87
Typologie fanouška progresivní rockové hudby  
   
Strenačiková Mária – Mária Nečesaná  
The Influence of Electronic Media on the Knowledge Capacity from the History of Music 99
Vplyv elektronických médií na kapacitu vedomostí z dejín hudby  
   
Věra Marhevská  
Specific Features and Patterns of Music Education of Korean Students
124
Specifika a zákonitosti práce s korejskými studenty v hudební výchově  
   
Flamová Zuzana  
Verbalization of musical experience at primary and secondary level of music education. 138
Verbalizácia hudobného zážitku na základnom a strednom stupni hudobného vzdelávania  

HUDBA - INTEGRÁCIE – INTERPRETÁCIE 12

HUDBA - INTEGRÁCIE – INTERPRETÁCIE
12


SR, Nitra 2010, 250 s.
ISBN 978-80-8094-706-4

Odporučili do tlače:
prof. PaedDr. Štefan Gero, CSc.
doc. PhDr. Mária Strenáčiková, CSc.



O B S A H

Na úvod (plný text) 5
Foreword  
   
Jozef Vereš  
Koexistencie hudby a jej reflexie v hudobno – pedagogických paradigmách
9
Coexistence of music and its reflection in musical - educational paradigms  
   
Radim Bačuvčík  
Vztah mladých lidí k produktům hudebního průmyslu (plný text) 57
Young people’s attitudes towards the music industry products  
   
Martin Flašar  
Příliš hlučná samota. MP3 přehrávače a konstrukce individuálního prostoru (plný text) 83
Excessively loud solitude. MP3 players and constructions of individual space  
   
Sylvie Barčíková, Veronika Ševčíková  
Mobilní telefon jako „zrcadlo“ poslechových preferencí dnešních středoškoláků (plný text) 94
Cell phone as a “mirror” of audible preferences of contemporary
secondary school students
 
   
Alena Janičíková  
Audiovizuálne médiá ako technický fenomén 114
Audiovisual media as a technical phenomenon  
   
Jindřich Schwarz  
Filmový soundtrack jako fenomén postmoderny 144
Film soundtrack as a post-modern phenomenon  
   
Tamara Gončarova  
Genderový hudobný stereotyp v televíznych reklamách
152
Generic music stereotype in TV commercials  
   
Tamara Gončarova  
Degradácia umeleckej hodnoty klasickej hudby v televíznej reklame
171
Degradation of art value of classical music in TV commercial  
   
Eva Ferková  
Hudobné softvéry a informatizácia hudobného vzdelávania (plný text) 184
Music software and informatization of music education  
   
Janka Kupková  
Esteticko - umelecká produkcia masmédií a jej edukačný rozmer 192
Aesthetic-artistic production of mass media and its educational scope  
   
Wiesława Aleksandra Sacher  
Vzory mediálnej kultúry v spontánnej detskej hudobnej tvorbe (plný text) 203
Patterns of media culture in spontaneous children’s music creativity  
   
Miroslava Somogyiová  
Hudobná výchova z pohľadu výsledkov získaných dotazníkovým prieskumom (plný text) 224
Music education from the perspective of results gained by enquiry research  
   
Beata Pituła  
The image of the teacher presented by the media vs. the professional prestige
of the profession
234
Obraz učiteľa prezentovaný médiami versus profesionálna prestíž tejto profesie  

HUDBA - INTEGRÁCIE - INTERPRETÁCIE 11

HUDBA - INTEGRÁCIE - INTERPRETÁCIE
11


SR, Nitra 2008, 313 s.
ISBN 978-80-8094-199-4

Odporučili do tlače:
Prof. PhDr. Karel Steinmetz, CSc
Doc. PhDr. Dagmar Michálková, CSc



O B S A H

Obsah 3
Content  
   
Na úvod (plný text) 7
Foreword  
   
Ivan Poledňák  
Hudba (a zejména pop music) v měnícím se (a zejména mediálním) světě (plný text) 13
(Music (especially Pop Music) within changing (especially media) world)  
   
Jozef Vereš  
Médiá, kultúra, vzdelávanie – priestor pre interdisciplinárne prieniky (plný text) 32
(Media, culture, education - space for interdisciplinary intersections)  
   
Miloslav Blahynka
 
Kríza hudobnej kulture a hudobná výchova 44
(Crisis of music culture and music education)  
   
Martin Flašár  
E. Varèse - I. Xenakis - Le Corbusier: Poème électronique.  
Problém reprodukovatelnosti uměleckého díla (plný text) 50
(Issue due to work of art reproducing)  
   
Jana Horáková.  
Brain Opera: Od virtualizace těla ke kolektivní kreativitě virtuálního skladatele (plný text) 65
(From virtualization of body towards group creativity of virtual composer)  
   
Eva Ferková  
Hudba na internete (plný text) 82
(Music on the internet)  
   
Tomáš Kučera  
Hudba a média jako předmět muzikologického studia na Ústavu hudební vědy 97
(Music and media as the subject of musicological studies at Institute of music science)  
   
Martin Celhoffer  
Komunikačné aspekty hudby z hľadiska biomuzikológie (plný text) 106
(Communication music aspects from biomusicology perspective)  
   
Tamara Gončarova  
Implementácia klasickej hudby v reklame 115
(Implementation of classical music in commercials)  
   
Andrea Rafajová  
Znaková hudobná štruktúra reklamného spotu 132
(Sign music structure of commercial spot)  
   
Mária Tajtáková  
Zober ma na koncert: ako budovať publikum klasickej hudby (plný text) 151
(Take me out to a concert: How to build audiences for classical music)  
   
Radim Bačuvčík  
Některé problémy marketingového řízení moravských symfonických orchestrů 167
(Some questions on marketing management in Moravian symphony orchestras)  
   
Kristína Prekopová  
Koncept rozvoja marketingovej a dramaturgickej stratégie SOSR v koncertnej
sezóne 2007/2008
193
(Concept of dramaturgically and marketing strategy of Slovak Radio
Symphony Orchestra in concert season 2007/ 2008)
 
   
Jarka Hrubá  
Hudba v masových médiách a jej psychosociálny aspect 211
(Music in mass media and its psychosocial aspect)  
   
Janka Kupková  
Muzikál – žáner akceptovaný, či odmietaný súčasnou mladougeneráciou 220
(Musical - genre accepted or refused by current young generation?)  
   
Karol Orban  
Hudba a zvukové efekty v umeleckých komunikátoch 234
(Music and sound effects in art communiqué)  
   
Jaroslav Dóczy  
Hudobné formátovanie rozhlasových staníc 241
(Music format of radio station)  
   
Katarína Šimková  
Popularizácia hudby v slovenských rádiách 249
(Popularization of music in Slovak radios)  
   
Wieslava Alexandra Sacher  
Médiá ako zdroj archaizácie hudobnej akulturácie detí a mládeže (plný text) 264
(Media as a source of archaization of music acculturation process
of children and teenagers)
 
   
Tatiana Pirniková  
Tvorba a interpretácia umeleckého textu prostredníctvom nových technológií,
postupov a metód a jeho transformácia v pedagogicko-tvorivom procese
279
(Creation and interpretation of artistic text by means of new technologies,
procedures and methods and its transformationin pedagogical creative process.)
 
   
Mária Strenáčiková  
Vplyv reprodukovanej hudby na vnímanie sociálnej klímy triedy
v 3. ročníku základnej školy
287
(Influence of music reproduction on social climate in the class
in the 3rd year of primary school)
 
   
Jana Horáčková  
Hudební médiá v období adolescence 301
(Music media in adolescence period)  

HUDBA – INTEGRÁCIE - INTERPRETÁCIE 10

HUDBA – INTEGRÁCIE - INTERPRETÁCIE
10


SR, Nitra 2006, 170 s.
ISBN 80-8050-993-X

Odporučili do tlače:
Doc. Mgr. Mária Strenáčiková, CSc.
Doc. Helena Červeňová, CSc.



O B S A H

Na úvod 7
   
Jozef Vereš  
O počiatočných zvukových prejavoch človeka
(úvahy, procesy, skutočnosti)
(plný text)
9
   
Ivan Poledňák  
K integratívním studiím hudby. (Aneb též K problému vztahu obecného a speciálního,
klíčového a okrajového, „filozofického“ a „technologického“ na základě osobních
zkušeností)
23
   
Stanislav Tesař  
Studium hudebního managementu na vysokých školách v České republice (plný text) 42
   
Radim Bačuvčík  
Koncepce kurzů Hudební management a Hudba a marketing na katedře
muzikologie Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
(plný text)
60
   
Radim Bačuvčík  
Institucionální produkce v ekonomickém systému kultury a její řízení (plný text) 73
   
Karol Orban  
Režijné prístupy v umeleckých komunikátoch Slovenského rozhlasu 95
   
Alena Janičíková  
Ku koncepčným a obsahovým východiskám dramaturgie audiovizuálnej
tvorby ako vyučovacieho predmetu
105
   
Janka Kupková  
Integratívne možnosti hudby v kontexte hudobnej tvorby pre deti a mládež
v 20. storočí
115
   
Alena Janičíková  
K problematike poetiky audiovizuálnych scénických operných predstavení režiséra
Franca Zeffirelliho
128
   
Miloslav Blahynka  
Poznámky o sociálnych aspektoch muzikálovej tvorby (plný text) 145
   
Karel Steinmetz  
Vztah hudby a slova v Janáčkově operní prvotine Šárka. Analytické sondy do začátku
1. jednání opery
(plný text)
156

HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ INTERPRETÁCIE 9

HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ
INTERPRETÁCIE
9


K vývinovým premenám hudobnej kultúry

Jozef Vereš, Alena Janičíková,Abomahdi Musbah Amer

SR, Nitra 2004 – 05, 91 s.
ISBN 80-969174-1-2

Odporučili do tlače:
Helena Červeňová
Rašid Kishi



O B S A H

Úvod 5
   
1. Formovanie charakteru islamskej hudobnej kultúry 7
J. Vereš – A. Musbah, A.
 
   
Rysy islamskej kultúry a hudby v historickom čase 8
K vývojovým etapám 12
K výrazu hudba a hudobná teória 16
Arabské makamátové tónové rady 18
Transpozície arabských makamátov (plný text) 28
K rytmickým modelom (plný text) 34
   
2. K problematike dramatického tvaru v režijných koncepciách J.-P. Ponnella a P. Sellarsa (plný text s.39-59) 39
(A. Janičíková)  
   
Filozofické a estetické východiská oboch umeleckých prístupov 39
Dramatické charaktery, ich vzťahy a vývojové tendencie z hľadiska
systematického prístupu
43
Dramatické postavy a všeobecné zákonitosti formovania ich charakterov 43
Základné východoská a podstata formovania charakterov dramatických
postáv
44
Klasifikácia charakterových čŕt dramatických postáv 48
Charakterové črty dramatických postáv, ich funkcie a štrukturotvorná
participácia na vývojovom priebehu dramatického oblúku
50
Klasifikácia a vývojové dimenzie vzťahov dramatických postáv 52
Analýza charakterov a vzťahov dramatických postáv a ich vývojových
tendencií v kontexte vývojovej krivky dramatického oblúka
59

HUDOBNÁ PEDAGOGIKA Veda o hudobnej výchove 8

HUDOBNÁ PEDAGOGIKA
Veda o hudobnej výchove
8

Jozef Vereš

SR, Nitra 2004, 120 s.
ISBN 80-969174-6-3

Odporučili do tlače:
Helena Červeňová
Mária Strenačíková


O B S A H

Úvod 5
   
1. Hudobná pedagogika – veda o hudobnej výchove 7
1.0.1.K terminologickým problémom 7
1.1. Charakteristické znaky hudobnej pedagogiky (plný text) 10
1.2. Hudobná pedagogika v systéme vied (plný text) 19
1.3. Pedagogika – muzikológia – hudobná pedagogika 26
1.3.1 Sústavy disciplín pedagogiky a muzikológie 28
1.4. Interdisciplinárne vzťahy (plný text) 41
   
2. Systematika hudobnej pedagogiky (plný text) 46
   
3. Metodológia hudobnej pedagogiky 58
3.0.1. Veda – metóda – metodológia – metodika 58
3.1. Metodologický aparát hudobnej pedagogiky 70
3.1.1. K deleniu výskumných metód 71
3.1.2. K povahe metodologického aparátu 77
3.2. Metódy všeobecného charakteru 79
3.2.1. Metódy z oblasti psychológie 87
3.2.2. Metódy z oblasti sociológie 94
3.2.3. Empirické a teoretické poznanie 95
3.2.4. Metódy z umenovedných odborov 98
3.2.5. Sylabus 105
3.3. Voľba – adaptácia – inovácia 107
   
Vecný register 115
   
Menný register 117
   
Výber odbornej literatúry 119

HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ INTERPRETÁCIE 7

HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ
INTERPRETÁCIE
7


SR, Nitra 2002, 126 s.
ISBN 80-8050-566-7


O B S A H

Na úvod 5
   
Alena Kručayová  
Klavírna tvorba slovenských skladateľov v 19. storočí 6
   
Martina Čiefová  
Prínos Franza Liszta na formovaní klavírneho koncertného umenia
v Bratislave
23
   
Miloš Starosta  
Chopinova pedagogická činnosť 39
   
Agáta Csehiová  
Problematika autentickej interpretácie a nasledujúce generácie
interpretov Bartókových skladieb
53
   
Ludmila Kojanová  
Metrorytmická problematika klavírnych skladieb a metodické
postupy riešenia
(plný text)
63
   
Pavel Novotný  
Špecifické problémy metodiky vyučovania hry na klavíri štvorručne
z historického a metodologického hľadiska
81
   
Janka Kupková  
Rozprávka – most k hudbe 91
   
Jozef Vereš  
K špecifickosti metodológie v estetickom skúmaní (plný text) 101
   
Borivoj Medelský  
Dá sa hudbou vychovávať prostredníctvom masmédií? (plný text) 109
   
Mária Spišiaková, Alena Čierna, Jozef Vereš  
Závery a stanoviská k problematike hudobnej výchovy 113
   
Ivan Poledňák  
Prejav na pohrebe Prof. PhDr. Jiřího Fukače, CSc. ,dňa 30. novembra
v brnianskej bazilike Nanebovstúpenia Panny Márie v Starom Brne
119

HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ INTERPRETÁCIE 6

HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ
INTERPRETÁCIE
6


SR, Nitra 2001, 217 s.
ISBN 80-8850-471-7


O B S A H

Jozef Vereš  
Na úvod 7
   
Jiří Fukač  
Hudební výchova a pedagogika v proměnách komunikace: Retardace či
Anticipace?
(plný text)
9
   
Eva Langsteinová  
Súčasný stav hudobnej edukácie a jej perspektívy 19
   
Stanislav Tesař  
Nitranská tradice a současná hudební pedagogika (plný text) 24
   
Jozef Vereš  
Hudobná pedagogiky a výchova v súčasnom aspekte hudobných
premien
(plný text)
32
   
Ivan Poledňák  
Klíčový problém hudební pedagogiky. Svár koncepce a praxe. Na pozadí
modelového příkladu: Návrh koncepce hudební výchovy pro gymnázia
z roku 1969 a realita
(plný text)
38
   
Oldřich Duzbaba  
Hudební socializace v hudební výchově 47
   
Renata Beličová  
Hudobné vzdelávanie alebo hudobná výchova? 57
   
Milan Holas  
Hudební pedagogika a profesionální hudební výchova 69
   
Zuzana Sláviková  
Filozoficko-psychologické východiská perspektívnych smerovaní
hudobno-pedagogického výskumu a praxe
74
   
Peter Krbaťa  
Mediamatika a hudba – súvislosti 3. digitálnej kultúry 79
   
Michal Košut  
Digitalizace a hudba (plný text) 89
   
František Turák  
Niekoľko marginálií k biarchii hudobno-estetických fenoménov
súčasnosti zvukovosti a hlučnosti
93
   
Eva Michalová  
Komunikácia hudbou 101
   
Eleonóra Baranová  
„Slováci sú spevavý národ“ je realitou alebo archaickým klišé? 106
   
Zdeněk Berger  
Pedagogická dimenze hudebního bilingvismu 111
   
Miloslav Blahynka  
Hudobná výchova a operná dramaturgia (plný text) 116
   
Ivana Ašenbrenerová  
Opera pro děti 122
   
Blanka Knopová  
Dítě a hudba ve vztahu k současným trendům společnosti 127
   
Borivoj Medelský  
Hudba v rozhlasovom vysielaní – výchova poslucháča (plný text) 131
   
Ivan Parík  
Marginálie k problémom hudobného školstva 139
   
Janka Kupková  
Súčasná hudobná tvorba pre deti – prostriedok etickej a estetickej
výchovy mladej generácie
144
   
Josef Říha  
Rozšírené vyučování hudební výchovy na základních školách 149
   
Mária Strenáčiková  
Mimoškolské hudobné aktivity učiteľov 1. stupňa základných škôl 153
   
Zora Stiborová  
Kreativizační studijní program pohybové transformace hudby 157
   
Veronika Ševčíková  
Multikulturní výchova ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů
hudební výchovy
(plný text)
169
   
Miluše Tomášková  
Hudební výchova a počítače na gymnáziích 181
   
Dagmar Strmeňová  
Multikultúrna výchova v školskom systéme základnej školy 193
   
Anežka Kyslíková  
Změny ve výuce hudební výchovy v souvislosti se současnými proměnami
spoloečnosti v ČR
197
   
Irena Medňanská  
Referendariát – forma praxe v nemeckom systéme vzdelávania učiteľov 203
   
Dagmar Michálková  
Nové aspekty počúvania hudby 209
   
Závery z konferencie „Hudobná pedagogika v kontexte doby. Diagnóza stavu
a hľadania východísk“
(plný text)
213

HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ INTERPRETÁCIE 5

HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ INTERPRETÁCIE
5


SR, Nitra 2000, 71 s.
ISBN 80-8085-351-6


O B S A H

Jozef Vereš  
K hudobno-výchovným reflexiám 5
   
Jiří Fukač  
Hudba ve věku své technické reprodukovatelnosti a v soudobém
mediálním kontextu
(plný text)
13
   
Marek Žabka  
Kompozičná technika v diele Romana Bergera KONVERGENCIE (plný text) 26
   
Ľubomír Chalupka  
KONVERGENCIE II. pre violu od Romana Bergera – analytické poznámky (plný text) 32
   
Július Fuják  
Korelatívna energia hudobného tvaru 40
   
Eva Langsteinová  
K najtaršiemu problému našej hudobnej výchovy 46
   
Janka Kupková  
Hudobno-dramatická tvorba pre deti a mládež na Slovensku
v 20. storočí
52
   
Alena Kručayová  
Výchova profesionálnych hudobníkov na Hudobnej škole pre Slovensko, resp. Hudobnej
a dramatickej škole pre Slovensko v Bratislave v rokoch1919 – 1941
60

HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ INTERPRETÁCIE 4

HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ
INTERPRETÁCIE
4


SR, Nitra 1998, 158 s.
ISBN 80-8050-162-9


O B S A H

Na úvod 7
   
Jozef Vereš  
Hudba a hudobná výchova – pohľad do ich premien (plný text) 9
   
Jiří Fukač  
Pojem „postmoderna“ ve vztahu k hudbě koncem 20. století (plný text) 45
   
Roman Berger  
Štruktúra a význam dedičstva (plný text) 55
   
Zuzana Martináková  
Niektoré tendencie a vývinové determinanty v slovenskej hudbe
80-tych a 90-tych rokov
(plný text)
73
   
Ľubomír Chalupka  
Slovenská hudba 20. storočia v koncepcii Richarda Rybariča (plný text) 83
   
Helena Červeňová  
Integratívnosť v hudbe z hľadiska hudobno-historického 3 95
(Náčrt vývoja integratívnosti v hudbe v období romantizmu)  
   
Peter Šidlík  
Hudobno-akustické, interpretačné a didaktické konzekvencie
teoretického systému Paula Hindemitha
(plný text)
121
   
Alena Janičíková  
Franco Zeffirelli a jeho vklad do vývoja poetiky filmových adaptácií
opier
127
   
Janka Kupková  
Emocionalita a jej odraz v aktivizácii zmyslov a predstáv 137
   
Alena Kručayová  
Hudobná interpretácia ako špecifický druh umeleckej činnosti
(So zreteľom na niektoré pedagogicko-interpretačné aspekty klavírnej hry)
147

HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ INTERPRETÁCIE 3

HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ
INTERPRETÁCIE
3


SR, Nitra 1995, 108 s.
ISBN 80-8050-006-1

Odporučili do tlače:
Doc. PhDr. Eva Langsteinová, CSc.
Doc. PhDr. Štefan Knotek



O B S A H

Jozef Vereš  
Na úvod 1
   
Helena Červeňová  
Integratívnosť v hudbe z hľadiska hudobno-historického 2 3
(Náčrt vývoja integratívnosti v hudbe v období novoveku )  
   
Jiří Fukač  
Vzťah „ hudba – moc“: mýtus, či realita? (plný text) 23
   
Jiří Vysloužil  
K pojmosloví a terminologii „avangardy“ v hudbě (plný text) 35
   
František Turák  
Formovanie hudobnej avantgardy v 20. storočí so zreteľom na tzv. synkretickú hudbu 39
   
Miroslav Blahynka  
O vzťahu literárnej a hudobnej avantgardy (plný text) 43
   
Reinhard Köhler – Zuzana Rendeková – Martináková  
Niekoľko poznámok k systémovo – teoretickej analýze hudby (plný text) 47
   
Štefan Gero  
Teenagerská vizuálna kultúra v postmodernej spoločnosti 55
   
Alena Janičíková  
K niektorým tvorivým tendenciám audiovizuálnej hudobnej produkcie 61
   
Wolf Peschl  
K významu umelecko-kreatívnej výchovy při vytváraní celostného človeka (plný text) 67
   
Jozef Vereš  
Aspekty ponímania hudobného umenia z hľadiska výchovno-vzdelávacieho (plný text) 75
   
Milan Holas  
K některým úkolům a perspektivám hudební pedagogiky v profesionální hudební výchově (plný text) 83
   
Helena Červeňová – Jozef Vereš  
Návrh na obsah profilu absolventa učiteľstva pre 5. -12. ročník odboru hudobná výchova
87
   
Ladislav Mokrý  
K hudobnej praxeológii (plný text) 93
   
Milica Kailingová  
Miesto a význam ZUŠ v systéme výchovy a vzdelávania v Slovenskej republike 101

HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ INTERPRETÁCIE 2

HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ
INTERPRETÁCIE
2


SR, Nitra 1994-1995, 165 s.
ISBN 80-7137-197-1

Odporučili do tlače:
Prof. PhDr. Jiří Fukač, Dr.Sc.
Dr. Alena Janičíková



O B S A H

Na úvod 3
   
Miloš Jurkovič  
K niektorým javom v našej hudobnej pedagogike 5
   
Jozef Vereš  
K minulým a súčasným aktivitám 7
   
Ladislav Burlas  
Hudobná kultúra ako organizmus (plný text)
11
   
Ladislav Mokrý  
Nové šance hudobnej výchovy v premenách hudobnej kultúry v súčasnosti? (plný text) 15
   
Naďa Hrčková  
Mýtus hudobnej výchovy v slovenskej hudobnej kultúre (plný text) 23
   
Miloslav Blahynka  
Hudobno-pedagogické podnety z antickej estetiky (plný text) 31
   
Jozef Vereš  
K premenám hudobného myslenia z hľadiska kultúrno-spoločenského
a hudobno-pedagogického
(plný text)
35
   
Alžbeta Gogová  
Formovanie hodnotovej orientácie žiakov z hľadiska estetických hodnôt 41
   
Žofia Konaszkiewicz  
Hudobná výchova v období krízy výchovy (plný text) 47
   
František Turák  
Všestrannosť hudobnej výchovy – záruka kvality hudobnosti
budúcich generácií
51
   
Erich Mistrík  
Dnešné možnosti estetickej výchovy (plný text) 55
   
Luděk Zenkl  
Pojetí a obsah předmětu hudební výchova z hlediska diferenciačního
procesu na základních a středních školách
59
   
Eva Langsteinová  
Postavenie hudobnej výchovy na základnej škole v súčasnosti
a budúcnosti
63
   
Alojz Suchánek  
Aktuální problémy hudební výchovy na školách s polským jazykem
vyučovacím v České republice
69
   
Anna Derevjaníková  
Špecifiká vyučovania hudobnej výchovy v základných školách
s vyučovacím jazykom ukrajinským a vyučovaním ukrajinského. jazyka
73
   
Oldřich Duzbaba  
Sociální aspekty hudební výchovy v současné praxi na školách 77
   
Ladislav Daniel  
Příprava učitelů 1. stupně 83
   
Eleonóra Baranová  
Trendy hudobného vzdelávania budúcich učiteľov 1. stupňa ZŠ 87
   
Mária Strenáčiková  
Príprava budúceho učiteľa hudobnej výchovy pre 1. stupeň ZŠ 91
   
Jiří Luska – Karel Steinmentz  
Zkušenosti sa čtyř a pětiletým studiem učitelství hudební výchovy
na Univerzitě Palackého v Olomouci
95
   
Eva Michalová  
K príprave učiteľov hudby pre 5. – 12. ročník všeobecno-vzdelávacích škôl 99
   
Irena Medňanská  
Organizačná štruktúra prípravy učiteľov hudobnej výchovy na PdF UPJŠ v Prešove v dvoj
a jednopredmetovom stúdiu
103
   
Katarína Szakallová  
Vysokoškolská príprava učiteľov hudby pre školy s vyučovacím jazykom maďarským 107
   
Janka Kupková  
Úskalia prípravy učiteľov hudobnej výchovy a cesty k jej optimalizácii 115
   
Elena Červeňová  
Poslanie a úloha dejín hudby v programe prípravy učiteľov (plný text) 121
   
Yvetta Lábska – Kajanová  
Moderná populárna hudby a jazz v školstve na Slovensku (plný text) 127
   
Peter Krbaťa  
Obsahová náplň v oblasti hudobno-psychologických a sociologických predmetov z hľadiska
súčasných a budúcich potrieb prípravy učiteľov hudobnej výchovy
135
   
Milan Holas  
K obsahu a formám výuky hudební psychologie 143
   
Juraj Hatrík  
Niekoľko poznámok problematike hudobnej pedagogiky na Hudobnej a tanečnej fakulte VŠMU
V Bratislave
147
   
Jaroslav Herden  
Vnímání hudby a podmínky poslechové praxe 153
   
Božena Kalafutová  
Postavenie a ciele receptívnej hudobnej výchovy vo vyučovaní hudobnej výchovy na I. stupni 157
   
Otília Hagarová  
K problematike výučby hlasovej výchovy na Katedre hudobnej výchovy a estetickej výchovy
FHPV UMB v Banskej Bystrici
163
   
Závery z vedecko-pedagogickej konferencie Hudobná výchova vo vývoji súčasnej
hudobnej kultúry
(plný text)
165

HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ INTERPRETÁCIE 1

HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ
INTERPRETÁCIE
1


SR, Nitra 1994, 130 s.
ISBN 80-88738-26-1

Odporučili do tlače:
Prof. PhDr. Luděk Zenkl, CSc.
PhDr. Eva Pikorová

(plný text)


O B S A H

Na úvod 1
Einleitung  
   
Jozef Vereš – Jiří Fukač  
K hudobno-pedagogickému mysleniu a jeho vývojovým fázam 3
Zum musikpädagogischen Denken und seinen Entwicklunghasen  
   
Helena Červeňová  
Integratívnosť v hudbe z hľadiska hudobno-historického 19
Integration in der Musik aus historischen Aspekt

 
Miloš Jůzl  
Vědomí souvislostí 35
Erkenntnis der Zusammenhänge  
   
Jozef Vereš  
Integratívne tendencie v hudobnej výchove jako reakcia na súčasný vývoj európskej
spoločnosti
45
Integrative Tendenzen in der Musikerziehung als Reaktion auf die gegenwärtige
Entwicklung der europäischen Gesellschaft
 
   
Janka Kupková  
Peripetie hudobno-pedagogických aktivít na Slovensku po roku 1918 61
Neubelebung musikalisch-pädagogischer Aktivitäten in der Slowakei nach 1918  
   
Ivan Poledňák  
Smysl a meze uplatnění kreativních přístupů v hudební výchově 87
Sinn und Möglichkeiten der Applikation kreativer Verfahren inder Musikerziehung  
   
Alena Janičíková  
K problematike audio-vizuálnych médií a ich hudobnej produkcie 95
Zu einigen Problemen der audiovisuellen Medien und ihrer musikalischen Demonstration  
   
Jiří Fukač  
Hudební kultura dneška a její vývojové trendy 111
Die Musikkultur von heute und ihre Entwicklungstendenzen  
   
Ingeborg Šišková  
Štýlová variabilita hudobnej tvorby a slohové stupne umeleckej hudby 125
Stilwariabilität des Musikschaffens und Stileinstufen der Kunstmusik  



Obsah jednotlivých čísiel periodika

music02Hudobno - pedagogické interpretácie 1. Zborník štúdií Katedry.hudobnej výchovy Pedagogickej fakulty VŠPg v Nitre. Nitra: 1994. Editor: Jozef Vereš,130 s. ISBN 80-88738-26-1.

Odporučili do tlače:
Prof. PhDr. Luděk Zenkl, CSc.
PhDr. Eva Pikorová


music02Hudobno - pedagogické interpretácie 2. Zborník štúdií z vedecko-pedagogickej konferencie. Hudobná výchova vo vývoji súčasnej hudobnej kultúry. Nitra: 1995.Editor: Jozef Vereš, 1. vyd., 165 s. ISBN 80-7137-197-1.

Odporučili do tlače:

Prof. PhDr. Jiří Fukač, Dr.Sc.
Dr. Alena Janičíková


music03Hudobno - pedagogické interpretácie 3. Zborník štúdií Katedry hudobnej výchovy Pedagogickej fakulty Vysokej školy pedagogickej v Nitre. Nitra: 1995. Editor: Jozef Vereš, 108 s. ISBN 80-8050-006-1.

Odporučili do tlače:

Doc. PhDr. Eva Langsteinová, CSc.
Doc. PhDr. Štefan Knotek


music04Hudobno - pedagogické interpretácie 4. Zborník štúdií a príspevkov Regionálneho združenia Slovenskej .hudobnej. únie v Nitre a pracovníkov Katedry hudobnej výchovy PF UKF v Nitre. Nitra: 1998. Red. Jozef Vereš, 1. vyd., 158 s. ISBN 80-8050-162-9.

Odporučili do tlače:
Prof. PhDr. Miloš Štedroň, CSc.
PhDr. Eva Pikorová


music05Hudobno - pedagogické interpretácie 5.Nitra: 2000, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. Edit.: Jozef Vereš, 1. vyd., 71 s. ISBN 80-8050-351-6.

Odporučili do tlače:
Prof. PaedDr. Eva Michalová, CSc.
PaedDr. Veronika Chemezová, CSc.


music06Hudobno - pedagogické interpretácie 6. Zborník referátov prednesených na vedecko-pedagogickej konferencii "Hudobná pedagogika v kontexte doby" - Diagnóza stavu. Nitra : 2001, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, zodpovedný. Editor:. Jozef Vereš.1. vyd.,217 s. ISBN 80-8050-471-7.

Odporučili do tlače:
Prof. PaedDr. Luděk Zenkl, CSc.
PhDr. Vladimír Fulka, PhD.


music07Hudobno - pedagogické interpretácie 7. Nitra: 2002, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. Red. Alena Čierna. 1. vyd., 126 s. ISBN 80-8050-566-7.

Odporučili do tlače:
Doc. Mgr.art. Irena Medňanská, CSc.
PhDr. Vladimír Bulka, PhD.


music08HUDOBNÁ PEDAGOGIKA .Veda o hudobnej výchove 8. Jozef Vereš, Nitra: 2004.Regionálne združenie Slovenskej hudobnej únie v Nitre. 1. vyd.,130 s. SBN 80-969174-6-3.

Odporučili do tlače:
doc. PhDr.Helena Karveňová, CSc.
doc. PhDr.Mária Strenačíková, CSc.


music09Hudobno - pedagogické interpretácie 9. K vývinovým premenám hudobnej kultúry. Nitra : 2004.Jozef Vereš- Alena Janičíková - Abomahdi Musbah Amer. Regionálne združenie Slovenskej hudobnej únie v Nitre, 1. vyd., 91 s. ISBN 80-969174-1-2.

Odporučili do tlače:
doc. Helena Červeňová,CSc.
Ing. Rašid Kishi, CSc.


music10HUDBA – INTEGRÁCIE - INTERPRETÁCIE 10 Zborník štúdií z medzinárodného pracovného seminára (10.-12.9.2006 v Trenčianskych Tepliciach). Nitra: 2006, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. 1. vyd., editor Jozef Vereš, 171 s. ISBN 80-8050-993-X.

Odporučili do tlače:

Doc. Mgr. Mária Banáčiková, CSc.
Doc. Helena Kerteňová, CSc.


music11HUDBA – INTEGRÁCIE - INTERPRETÁCIE 11. Zborník štúdií z medzinárodnej vedeckej konferencie Mediálne a komunikačné aspekty hudby (6.11.2007-7.11.2007 v Nitre ). Nitra: 2008, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. Editor: Jozef Vereš, 313 s. ISBN 978-80-8094-199-4.

Odporučili do tlače:
Prof. PhDr. Karel Steinmetz, CSc
Doc. PhDr. Dagmar Michálková, CSc


music12HUDBA – INTEGRÁCIE - INTERPRETÁCIE 12. Hudobná kultúra a vzdelávanie v mediálnej spoločnosti. Nitra: 2010. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. Editor: Jozef Vereš, 1. vyd.,250 s. ISBN 978-80-8094-706-4.

Odporučili do tlače:
Prof. PaedDr. Štefan Gero, CSc.
Doc. PhDr. Mária Náčiková, CSc.


music13Hudba – Integrácie – Interpretácie 13. Nitra: 2011. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. Editor: Jozef Vereš, 160 s. ISBN 978-80-8094-959-4, ISSN 1338-4872, ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače:
Prof. Eva Ferková,PhD.,
Doc.PhDr.Dagmar Michálková,PhD.


music14Hudobné korelácie [ Musical correlations]. Jozef Vereš, 2011, Hudobné korelácie. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2011, 1. vyd., 233 s. ISBN 978-80-558-0003-5, ISSN 1338-4872, ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače - recenzenti:
Prof. PhDr. Boris Banáry, PhD.
PhDr. Vladimír Fulka, PhD.


music15Hudba – Integrácie – Interpretácie 15. Jozef Vereš - Vladimír Fulka - Veronika Ševčíková - František Turák. Nitra : 2012. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. Editor Jozef Vereš, 210 s. ISBN 978-80-558-0183-4, ISSN 1338-4872, ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače - recenzenti:
prof.Yvetta Kajanová,PhD.,
doc. PhDr.Ľuboš Spurný, Ph.D.


music16Hudba – Integrácie – Interpretácie 16. Jozef Vereš a kol. Nitra : 2013. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. Editor Jozef Vereš, Martina Moravshik, 224 s. ISBN 978-80-558-0461-3, ISSN 1338-4872, ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače - recenzenti:
prof. PaedDr. Bernard Garaj, CSc.
doc. PhDr. Veronika Ševčíková, CSc.


music 17Hudba – Integrácie – Interpretácie 17. Jozef Vereš a kol. Nitra : 2014. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. Editor Jozef Vereš, Wieslava A. Sacher, 192 s. ISBN 978-80-558-0632-7, ISSN 1338-4872, ISSN-L 1338-4872

 

Odporučili do tlače - recenzenti:
Prof.Michal Košút, Ph.D.
Doc. Mgr. Tatiana Pirníková, PhD.

 


music 18Hudba – Integrácie – Interpretácie 18. Jozef Vereš a kol. Nitra : 2015. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. Editor Jozef Vereš, 154 s. ISBN 978-80-558-0843-7, ISSN 1338-4872, ISSN-L 1338-4872

 

Odporučili do tlače - recenzenti / Recommended to print - reviewers:
Prof. PhDr. Lubomír Spurný, Ph.D. (CZ)
Doc. PhDr. Mária Strenáčiková, CSc. (SK)

 


music 19Hudba – Integrácie – Interpretácie 19. Jozef Vereš a kol. Nitra : 2016. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. Editor Jozef Vereš, 220 s. ISBN 978-80-558-1022-5, ISSN 1338-4872, ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače- recenzenti / Recommended to print - reviewers:

Stanislav Tesař (CZ)
Vladimír Fulka (SK)

 


music 19Hudba – Integrácie – Interpretácie 20. Jozef Vereš a kol. Nitra : 2017. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. Editor Jozef Vereš, 274 s. ISBN 978-80-558-1164-2, ISSN 1338-4872, ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače- recenzenti / Recommended to print - reviewers:

Miloš Štedron (CZ)
David Kozel (CZ)
Tatiana Pirníková (SK)

 


Kontaktné informácie

Univerzitná knižnica UKF v Nitre
Dražovská 4, 949 01, Nitra

tel: +421 37 6408 106

e-mail: lib@ukf.sk 

ISIL SK-4KADAA00289

IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590

 

logo spytajte sa kniznice

Facebook

ico-facebook

Virtuálna prehliadka

foto icon