FAQ - často kladené otázky

Obsah
  1. Čo znamená skratka FAQ?
  2. Môžem sa stať čitateľom Univerzitnej knižnice UKF v Nitre aj keď nie som študentom alebo zamestnancom UKF v Nitre?
  3. Ako sa prihlásim ako čitateľ do online katalógu knižnice?
  4. Ako si môžem pozrieť aké knihy a dokedy ich mám požičané?
  5. Blíži sa mi koniec výpožičnej doby, môžem si predĺžiť svoje výpožičky?
  6. Nemám možnosť predĺžiť si knihy online, mám aj iné možnosti?
  7. Nestihol som knihu vrátiť v stanovenej lehote a prišla mi 0.upomienka, čo to pre mňa znamená?
  8. Chcem si objednať na prezenčné štúdium záverečnú alebo kvalifikačnú prácu, ako mám postupovať?
  9. Chcem vedieť či máte v knižnici konkrétny titul?
  10. Vyhľadané knihy som si vložil do košíka, čo môžem s košíkom urobiť?
  11. Nemôžem sa dostaviť do knižnice vrátiť požičané knihy, môžem ich vrátiť aj na inom mieste?
  12. Chcem si dať vypracovať rešerš, ako mám postupovať?
  13. Chcem sa pripojiť do siete cez WiFi, ako si nastavím vlastné zariadenie?
  14. Čo znamená skratka ISIL?

1. Čo znamená skratka FAQ?

Frequently asked questions, skr. FAQ (slovensky doslova „často kladené otázky“) je zoznam častých a typických otázok a odpovedí súvisiacich s predmetnou témou.

2. Môžem sa stať čitateľom Univerzitnej knižnice UKF v Nitre aj keď nie som študentom alebo zamestnancom UKF v Nitre?
Podľa čl.6 knižničného poriadku sa používateľom UK UKF stáva fyzická osoba od 15. roku veku alebo právnická osoba. Používateľ sa zaregistrovaním a podpísaním čitateľskej prihlášky zaväzuje k dodržiavaniu všetkých ustanovení Knižničného poriadku UK UKF.

3. Ako sa prihlásim ako čitateľ do online katalógu knižnice?
Na adrese http://kis.ukf.sk kliknete na "Prihlásenie na konto používateľa"

uvodna stranka

a následne vyplníte prihlasovacie údaje. Meno a priezvisko je treba napísať s diakritikou a pokiaľ ste študentom s ISIC kartou vyplníte desaťmiestne číslo, ktoré používate aj pre prihlásenie napr. do AIS. Ak máte biely preukaz s čiarovým kódom, zadávate číslo, ktoré je napísané pod menom.

prihlasenie

4. Ako si môžem pozrieť aké knihy a dokedy ich mám požičané?
Po prihlásení na konto čitateľa ihneď vidíte v privátnej zóne v záložke "požičané/upomienky" aké knihy máte požičané aj s potrebnými informáciami ako napr. do kedy je potrebné knihy vrátiť, prípadne v akom stave sa výpožička nachádza, či nie je rezervovaná alebo upomínaná.

5. Blíži sa mi koniec výpožičnej doby, môžem si predĺžiť svoje výpožičky?
Po prihlásení na konto čitateľa výberom konkrétnych titulov a kliknutím na tlačidlo "Predĺžiť tituly" si môžete najskôr 14 dní pred koncom výpožičnej doby 1x prolongovať neupomínané tituly na ktoré nie je rezervácia od iného čitateľa.

prolongacia

6. Nemám možnosť predĺžiť si knihy online, mám aj iné možnosti?
O prolongáciu možno požiadať osobne v knižnici, telefonicky alebo e-mailom, kde treba uviesť potrebné údaje pre identifikáciu čitateľa (Meno, priezvisko a číslo študentskej karty).

7. Nestihol som knihu vrátiť v stanovenej lehote a prišla mi 0.upomienka, čo to pre mňa znamená?
Ak máte zaregistrovanú emailovú adresu a príde vám 0.upomienka, máte 7 dní na bezplatné vrátenie kníh (resp. do dátumu uvedeného v upomienke). Po tejto dobe bude vygenerovaná 1.upomienka, ktorá je už spoplatnená podľa aktuálneho cenníka. Ak je na knihu vygenerovaná upomienka, treba knihu vrátiť do knižnice, systém neumožní prolongáciu danej výpožičky.

8. Chcem si objednať na prezenčné štúdium záverečnú alebo kvalifikačnú prácu, ako mám postupovať?
Pre objednávanie záverečných a kvalifikačných prác musíte byť prihlásený. Po prihlásení na konto čitateľa si v rozšírenom hľadaní vyberiete databázu "Záverečné a kvalifikačné práce" a vyhľadáte si prácu, ktorú si chcete objednať. Následne po kliknutí na "detail záznamu" budete mať k dispozícii tlačidlo "Objednať". Po kliknutí na toto tlačidlo si prácu objednáte. Zoznam objednaných prác uvidíte v privátnej zóne čitateľa. Objednané práce budú pre vás pripravené k štúdiu nasledujúci pracovný deň v študovni Univerzitnej knižnice UKF v Nitre na Dražovskej ceste 4 v Nitre.

9. Chcem vedieť či máte v knižnici konkrétny titul?
Ak chcete vedieť, či sa konkrétny titul nachádza v knižnici, vyhľadajte si ho cez online katalóg na adrese http://kis.ukf.sk

10. Vyhľadané knihy som si vložil do košíka, čo môžem s košíkom urobiť?
Knihy z košíka sa dajú rezervovať pokiaľ sa nenachádza v knižnici vypožičateľný prírastok alebo sa dajú poslať e-mailom ako zoznam literatúry.


11. Nemôžem sa dostaviť do knižnice vrátiť požičané knihy, môžem ich vrátiť aj na inom mieste?
Knihy môžete vrátiť aj prostredníctvom BIBLIOBOXu. Pre bližšie informácie kliknite sem

12. Chcem si dať vypracovať rešerš, ako mám postupovať?
Po prihlásení na konto čitateľa máte k dispozícii z hlavnej stránky online katalógu objednávku na vypracovanie rešerše. Zobrazí sa vám formulár žiadanky s informáciami ako treba postupovať s úhradou poplatku za rešerš.

13. Chcem sa pripojiť do siete cez WiFi, ako si nastavím vlastné zariadenie?
Návody na pripojenie do univerzitnej siete nájdete na univerzitnom webe www.ukf.sk v časti Univerzita > Celouniverzitné pracoviská > Centrum informačných a komunikačných technológií > WiFi. Pre prístup k návodom kliknite sem

14. Čo znamená skratka ISIL?
Je to špeciálny medzinárodný štandardný identifikátor pre knižnice a príbuzné organizácie, spolupracuje s Dánskou agentúrou pre knižnice a médiá, ktorá je registračným úradom ISIL podľa normy ISO 15511 Information and documentation - International Standard Identifier for Libraries and Related Organizations (ISIL). Viac info na http://www.snk.sk/sk/informacie-pre/kniznice-a-knihovnikov/isil.html

Kontaktné informácie

Univerzitná knižnica UKF v Nitre
Dražovská cesta 4, 949 74, Nitra

tel: +421 37 6408 106

e-mail: lib@ukf.sk 

ISIL SK-4KADAA00289

IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590

 

logo spytajte sa kniznice

Facebook

ico-facebook

Virtuálna prehliadka

foto icon