HII.2017.20.247-273

THE HOLLYWOOD SOUND PARADOX: A REGRESS OF GAME MUSIC TO FILM MUSIC ORIGINS
Hollywoodsky zvukový paradox: regresia hudby implementovanej v hrách k počiatkom filmovej hudby

Martin Flašar

In:
Hudba – Integrácie – Interpretácie 20 (Music - Integration - Interpretation 20). Ročník (Volume) 20, Číslo (Issue) 1, 2017,  p.247-273, ISBN 978-80-558-1164-2, ISSN 1338-4872, ISSN-L 1338-4872

DOI: 10.17846/HII.2017.20.247-273

Abstract
Roughly after a half century of the development of game sound and music, computer technology reached such a niveau that it could bring the most fantastic and never heard sounds woven into wholly original and subtle complexes that are fully immersive and ergodic. Instead of this we are experiencing a large romantic orchestra playing in a Hollywood movie style of the 1930s and later. That is the gist of what I am tending to call “the Hollywood sound paradox”. It seems there are two clashing tendencies in game music development: one technologically innovative and second stylistically regressive. In this paper I am questioning the process of constructing more and more sophisticated technologies to obtain older and older music genres. Is it possible that game music loses its authenticity originally based on specific media sound? This study provides three short analyses to suggest main stylistic categories of the current game music.

Zhruba po pol storočí od vývoja herného zvuku a hudby v hrách dosiahla výpočtová technika takú úroveň, že dokázala priniesť fantastické a doposiaľ neexistujúce zvuky. Tie sa vsiakli do úplne originálnych a jemných celkov, ktoré považujeme za pohlcujúce a ergodické. Namiesto toho sme svedkami veľkého romantického orchestra, ktorý hrá vo filmovom štýle Hollywoodu 1930 rokov (aj neskôr). V tejto štúdii daný jav nazývame „zvukovým paradoxom Hollywoodu". Zdá sa, že existujú dve stretávajúce sa tendencie vo vývoji hudby v hrách: jedna technologicky inovatívna a druhá štylisticky regresívna. V tomto článku dávam do pozornosti proces konštruovania stále viac a viac sofistikovaných technológií za účelom získať staršie a staršie hudobné žánre. Je možné, že hudba stráca svoju autenticitu pôvodne založenú na konkrétnom zvuku média? Táto štúdia poskytuje tri krátke analýzy pre určenie hlavných štylistických kategórii aktuálnej hudby v hrách.

Keywords
sound design, film music, Hollywood sound, game music, software, hardware, authenticity, regression"

zvukový design, filmová hudba, Hollywoodský zvuk, herní hudba, hardware, software, autenticita, regrese".




FULL TEXT

Kontaktné informácie

Univerzitná knižnica UKF v Nitre
Dražovská 4, 949 01, Nitra

tel: +421 37 6408 106

e-mail: lib@ukf.sk 

ISIL SK-4KADAA00289

IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590

 

logo spytajte sa kniznice

Facebook

ico-facebook

Virtuálna prehliadka

foto icon