HII.2015.18.13-36
UMENIE V SÚVZŤAŽNÝCH PROCESOCH (kultúra, vzdelávanie, výchova )Art in correlative processes (culture, education and pedagogy)
Jozef Vereš
In: Hudba – Integrácie – Interpretácie 18 (Music - Integration - Interpretation 18). Ročník (Volume) 18, Číslo (Issue) 1, 2015, p.13-36, ISBN 978-80-558-0843-7, ISSN 1338-4872, ISSN-L 1338-4872
DOI: 10.17846/HII.2015.18.13-36
Abstract
Paper deals with the phenomenon of art and its correlations in cultural and educational sphere. The text highlights systemic approach, which is seen by the author as significant methodological point of view in explaining the connections, links in examined reality, as well as its stages and levels. The study focuses on the impact of art on culture, education, society, philosophical views about the art. It provides impetus for horizon development in the process of learning through the assessment of relationships, values, consequences relevance via understanding of new trends, mind shifts in existing cultural and educational reality. The study opens the way to deeper understanding of existing problems in the current education, musicculture, as well as the path to arguments search for anyone who is interested in considered issues.
Štúdia rieši fenomén umenia a jeho súvzťažnosti v kultúrnej a vzdelávacej sfére. V texte je zvýraznený systémový prístup, ktorý autor chápe ako významné metodologické hľadisko pri objasňovaní spojitosti, väzieb v skúmanej skutočnosti, ako aj v jej stupňoch a úrovniach. V práci je zdôraznený vplyv umenia na kultúru, vzdelávanie, výchovu, spoločnosť, filozofické názory na umenie. Štúdia poskytuje podnety na rozvoj horizontu v rámci procesu poznávania prostredníctvom prehodnocovania relevantnosti vzťahov, hodnôt, dôsledku porozumenia nových trendov, myšlienkových posunov v existujúcej kultúrnej a vzdelávacej realite. Štúdia otvára cestu k hlbšiemu poznániu existujúcich problémov v súčasnom vzdelávaní, v hudobnej kultúre, ako i cestu k hľadaniu argumentov pre každého, kto sa zaujíma o skúmanú problematiku.
Keywords
art, culture, education, analysis of literary discourse, systematic approach,
umenie, kultúra, vzdelávanie, analýza literárneho diskurzu, systémový prístup
FULL TEXT