Hudba – Integrácie – Interpretácie 16
Hudba – Integrácie – Interpretácie 16
Music - Integration – Interpretation 16
(plný text chránený heslom)
SR,Nitra 2013, 224 s.
ISBN 978-80-558-0461-3
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872
Odporučili do tlače - recenzenti:
prof. PaedDr. Bernard Garaj, CSc.
doc. PhDr. Veronika Ševčíková, CSc.
Music - Integration – Interpretation 16
(plný text chránený heslom)
SR,Nitra 2013, 224 s.
ISBN 978-80-558-0461-3
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872
Odporučili do tlače - recenzenti:
prof. PaedDr. Bernard Garaj, CSc.
doc. PhDr. Veronika Ševčíková, CSc.
| NA ÚVOD | 6 | ||||
| Introduction | 8 | ||||
| Jozef Vereš | |||||
| 1. | MODALITA AKO NOVÁ KVALITA HUDOBNEJ KULTÚRY 20. STOROČIA | 11 | |||
| Modality as a new quality of music culture of 20th century | |||||
| Abstract | 11 | ||||
| 1.1 | K obrode modality | 12 | |||
| 1.2 | Modalita a jej kontexty | 14 | |||
| 1.3 | Bartókova tvorba z pohľadu E. Lendvaia | 23 | |||
| 1.4 | Kultúrne tradície – národná identita | 31 | |||
| Bibliography | 40 | ||||
| Oskar Elschek | |||||
| 2. | POPULARITA ĽUDOVEJ HUDBY A ĽUDOVOSŤ POPULÁRNEJ HUDBY | 45 | |||
| The popularity of folk music and the folk music character of popular music | |||||
| Abstract | 45 | ||||
| 2.1 | Univerzálny a sociálny význam hudby, osobitne tzv. ľudovej hudby | 46 | |||
| 2.1.1 | Komentár k pôvodu príkladov | 48 | |||
| 2.2 | Ľudové piesne a hudobná historiografia | 52 | |||
| 2.3 | Pojmy a kategorizácie hudby | 61 | |||
| 2.4 | Folklór – kontra folklorizmus? | 68 | |||
| 2.5 | Ľudové a populárne | 73 | |||
| 2.6 | Videozáznam. Kap.7. Rap Senegal 3000 skupín. CD DVD 5/273/10 Rap Senegal | 80 | |||
| Bibliography | 82 | ||||
| Hana Voisine-Jechova | |||||
| 3. | ESTETICKÉ TÁZÁNÍ LEOŠE JANÁČKA. Řeč, zvuk a emoce | 85 | |||
| Leoš Janáček’s Aesthetic Interrogations. Speech, sound and emotion | |||||
| Abstract | 85 | ||||
| 3.1 | Obecné a jedinečné, trvalé a okamžité | 93 | |||
| 3.2 | Literární vyjadření prvků vizuálních a zvukových | 98 | |||
| 3.3 | Bohatství a bezmocnost slova | 104 | |||
| Závěr | 106 | ||||
| Bibliography | 108 | ||||
| Pál Richter | |||||
| 4. | FROM THE HARMONIES USED IN FOLK MUSIC TO THE HARMONIZATION OF FOLK SONG ARRANGEMENTS (plný text) | 109 | |||
| Od použitých harmónií v ľudovej hudbe ku harmonizáciám v úpravách ľudových piesni | |||||
| Abstract | 109 | ||||
| Bibliography | 145 | ||||
| Vladimír Fulka | |||||
| 5. | ŠTÝLOVO – ŠTRUKTURÁLNE KONTEXTY V SIMPLE SYMPHONY BENJAMINA BRITTENA (1. časť Boisterous Bourrée) | 149 | |||
| Style and structural contexts in Benjamin Britten´s Simple symphony (the first part Boisterous Bourée) | |||||
| Abstract | 149 | ||||
| 5.1 | Simple symphony v symfonických a komorných kontextoch Brittenovej tvorby | 150 | |||
| 5.2 | Fenomén simplicitnosti | 162 | |||
| 5.3 | Neoklasicistické štruktúry bourée v Simple Symphony | 170 | |||
| 5.4 | Škótske folkórne inšpirácie v bourée | 179 | |||
| 5.5 | Kontrapunktické štruktúry rozvedenia | 189 | |||
| Bibliography | 202 | ||||
| David Kozel | |||||
| 6. | SYMBOLIZACE A IMAGINACE V ANALÝZE A INTERPRETACI HUDEBNÍHO DÍLA | ||||
| Symbolization and Imagination in the Analysis and Interpretation of Musical Work | 207 | ||||
| Abstract | 207 | ||||
| 6.1 | Hudební význam a smysl | 208 | |||
| 6.2 | Imaginace v procesu hudební analýzy a interpretace díla | 212 | |||
| 6.3 | Symbol a archetyp v hudbě | 217 | |||
| Bibliography | 221 |


