Nezáväzná kontrola originality záverečných prác.


Portál je prevádzkovaný Technickou univerzitou v Košiciach

Hudba – Integrácie – Interpretácie 18

Hudba - Integrácie - Interpretácie 18
Music - Integration - Interpretation 18

SR, Nitra 2015, 154 s.
ISBN 978-80-558-0843-7
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače - recenzenti (Recommended to print - reviewers):
Prof. PhDr. Lubomír Spurný, Ph.D. (CZ)
Doc. PhDr. Mária Strenáčiková, CSc., (SK)

Obsah (Content)

NA ÚVOD
Introduction

UMENIE V SÚVZŤAŽNÝCH PROCESOCH (kultúra, vzdelávanie, výchova)
Art in correlative processes (culture, education and pedagogy)
Jozef Vereš
p. 13-36


AESTHETICS AND TRUTH IN NIETZSCHE AND ADORNO
Estetika a pravda u Nietzscheho a Adorna
Marcus Zagorski
p. 37-57

HUDOBNÁ FILOZOFIA THEODORA W. ADORNA
Musical Philosophy of Theodor W. Adorno
Vladimír Fulka
p. 59-87

STARÁ MÍSTO NOVÉ.PROČ INTERPRETACE NAHRAZUJE SOUČASNOU HUDEBNÍ TVORBU?
Old instead of new. Why interpretation replaces current musical production?
Martin Flašar
p. 89-104

„LIDOVOST“ V ČESKÉ HUDEBNÍ KULTUŘE POVÁLEČNÉHO OBDOBÍ
‘The Popular’ in the Czech Music Culture of the Postwar Period
Petr Macek
p. 105-133

SKLADATELSKÉ DÍLO JAROSLAVA KVAPILA POHLEDEM ČESKÉ MUZIKOLOGIE
Jaroslav Kvapil works from the point of view of Czech musicology
Jan Karafiát
p. 135-152

Hudba – Integrácie – Interpretácie 19

Music 19
Hudba - Integrácie - Interpretácie 19
Music - Integration - Interpretation 19

SR, Nitra 2016, 220 s.
ISBN 978-80-558-1022-5
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače - recenzenti (Recommended to print - reviewers):
Stanislav Tesař (CZ)
Vladimír Fulka (SK)

Obsah (Content)

Na úvod
Introduction

CORRELATIONS WITH THE PAST AND THE PRESENT CURTURAL WORLD
Korelácie s minulým a prítomným kultúrnym svetom
Jozef Vereš
p. 13-33

DOUBLE PASSACAGLIA
Dvojitá passacaglia
Miloš Štedroň
p. 35-58

MELANCHOLY IN THE MUSIC OF JOHN DOWLAND AND BENJAMIN BRITTEN
Melancholie ve skladbách Johna Dowlanda a Benjamina Brittena
David Kozel
p. 59-80

DRAMATURGII
About Dramaturgy
Viktor Pantůček
p.81-100
   
JANÁČKŮV ZÁPISNÍK ZMIZELÉHO. NĚKOLIK POZNÁMEK KE GENEZI DÍLA A JEHO INTEPRETACI
Janáčekʹ s The Diary of One Who Disappeared. Some notes on the genesis on the work and its interpretation
Jiří Zahrádka
p. 101-137

PUBLICISTIKA OTA FERENCZYHO UVEREJŇOVANÁ V DENNÍKU PRAVDA
O. Ferency´s journalism published in daily newspaper Pravda   
Táňa Pirníková
p. 139-179

ANALÝZA STUDENTSKÉ ODBORNÍ PRODUKCE
Analysis of students´ professional production
Veronika Ševčíková
p. 181-218

Hudba – Integrácie – Interpretácie 20

Music 20
Hudba - Integrácie - Interpretácie 20
Music - Integration - Interpretation 20

SR, Nitra 2017, 274 s.
ISBN 978-80-558-1164-2
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače - recenzenti (Recommended to print - reviewers):
Miloš Štedron (CZ)
David Kozel (CZ)
Tatiana Pirníková (SK)

Obsah (Content)

Na úvod
Introduction

TRANSFORMATIONS OF THE MUSICAL-PEDAGOGICAL THINKING
Jozef Vereš
p. 11-95

THE CONCEPT OF TEACHING MUSIC STEP BY STEP
Gregor Brunner
p. 185-220

FROM STUDENTS' MUSICIANSHIP TO THEIR CREATIVE EXPRESSIONS
Sabina Vidulin
p. 221-246

THE HOLLYWOOD SOUND PARADOX: A REGRESS OF GAME MUSIC TO FILM MUSIC ORIGINS
Martin Flašar
p.247-273

Hudba – Integrácie – Interpretácie 17

Hudba – Integrácie – Interpretácie 17
Music - Integration – Interpretation 17
(plný text chránený heslom)


SR,Nitra 2014, 192 s.
ISBN 978-80-558-0632-7
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače - recenzenti:
Prof.Michal Košút, Ph.D.
Doc. Mgr. Tatiana Pirníková, PhD.

 
      NA ÚVOD   7
      Introduction   9
      Jozef Vereš    
1.     1. INTERPRETAČNÉ KONTEXTY V PROCESOCH POZNÁVANIA   11
      Interpretation contexts in the cognition processes    
      Abstract   11
  1.1   Kultúra, médiá, vzdelávanie   12
  1.2   Ekonomika ako nástroj rozvoja vzdelanosti a kultúrnosti   14
  1.3   Kultúra a spoločnosť   16
  1.4   Aberácia od ortodoxného pozitivizmu   19
    1.4.1 Interpretive turn   21
    1.4.2 Spatial turn   23
    1.4.3 Rozumenie, tradícia   24
    1.4.4 Hermeneutický kruh   30
    1.4.5 Hermeneutická skúsenosť   33
    1.4.6 Diskurz ako súbor interpretácií a úvah   38
    1.4.7 Perfomative turn   43
      Záver   45
      Bibliography   49
      Vladimír Zvara    
2.     KOMÉDIA A RYTMUS. ASPEKTY SÚVISLOSTÍ MEDZI KOMPOZIČNOU A INSCENAČNOU PRAXOU V HUDOBNOM DIVADLE 20. STOROČIA   55
      Comedy and rhythm: Aspects on the relation between compositional practice and staging practice in 20th-century musical theater    
      Abstract   55
  2.1   Problém historickej interpretácie hudobného divadla   58
  2.2   Situácia hudobného divadla na začiatku 20. storočia   62
  2.3   Komédia: Hofmannsthal, Reinhardt, Strauss   69
  2.4   Rytmus: Laban, Niedecken-Gebhard, Hindemith   86
  2.5   Perspektívy   93
      Bibliography   95
      Lubomír Spurný    
3.     MIKROTONÁLNÍ HÁBA: PĚT POZNÁMEK K HÁBOVU KOMPOZIČNÍMU STYLU   103
      Hába microtonal: Five notes to Hába’s compositional style    
      Abstract   103
  3.1   Díla v tradičním tónovém systému   105
    3.1.1 Hledaní nových vyjadřovacích způsobů   106
  3.2   Nové tónové systémy   109
    3.2.1 Kompoziční obraty   111
  3.3   Hábovy hudebně teoretické studie   114
  3.4   Tónová centralita   120
      Závěrem   128
      Bibliography   129
      Jiří Vysloužil    
4.     HÁBOVA ČTVRTTÓNOVÁ OPERA MATKA
(Utopie, vznik a realita díla)
  131
      Hába´s quarter-tone opera “Matka/Mother” (Utopia, creation and reality of masterpiece)    
      Abstract   131
  4.1   Utopie systému   132
  4.2   Zrození čtvrttónové umělecké hudby   133
  4.3   Ke vzniku čtvrttónové opery   135
      Bibliography   138
      Andrea Bareggi    
5.     THE FANTASIE SOPRA ISTE CONFESSOR AND SOPRA AVE MARIS STELLA BY ROCCO RODIO. Analysis of the original edition and diplomatic transcription (plný text)   141
      Fantasie sopra Iste Confessor a sopra Ave Maris Stella od Rocco Rodio. Analýza pôvodného vydania a prepis    
      Abstract   141
  5.1   Contexte historique   142
    5.1.1 Le royaume de naples au XVIe siecle   142
    5.1.2 Formes musicales a la fin du XVIe siecle   147
    5.1.3 Les instruments a clavier dans l’italie meridionale au XVIe siecle   150
    5.1.4 Rocco Rodio   154
  5.2   Libro delle ricercate a quattro voci e fantasie   157
    5.2.1 Les fantasie avant l’oeuvre de Rodio   157
    5.2.2 Le manuscrit   158
    5.2.3 L’interpretation des fantasie   159
  5.3   Analyse des deuxfantasie   162
    5.3.1 Generalites sur l’ecriture a l’epoque de la renaissance   162
    5.3.2 Fantasia sopra Iste Confessor   163
  5.3   Fantasia sopra Ave Maris Stella   177
  5.4   Conclusions   187
      Remerciements   188
      Bibliography   188
      Sources   189
           
      Tiráž    

Hudba – Integrácie – Interpretácie 16

Hudba – Integrácie – Interpretácie 16
Music - Integration – Interpretation 16
(plný text chránený heslom)


SR,Nitra 2013, 224 s.
ISBN 978-80-558-0461-3
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače - recenzenti:
prof. PaedDr. Bernard Garaj, CSc.
doc. PhDr. Veronika Ševčíková, CSc.

 
      NA ÚVOD   6
      Introduction   8
           
      Jozef Vereš    
1.     MODALITA AKO NOVÁ KVALITA HUDOBNEJ KULTÚRY 20. STOROČIA   11
      Modality as a new quality of music culture of 20th century    
      Abstract   11
  1.1   K obrode modality   12
  1.2   Modalita a jej kontexty   14
  1.3   Bartókova tvorba z pohľadu E. Lendvaia   23
  1.4   Kultúrne tradície – národná identita   31
      Bibliography   40
           
      Oskar Elschek    
2.     POPULARITA ĽUDOVEJ HUDBY A ĽUDOVOSŤ POPULÁRNEJ HUDBY   45
      The popularity of folk music and the folk music character of popular music    
      Abstract   45
  2.1   Univerzálny a sociálny význam hudby, osobitne tzv. ľudovej hudby   46
    2.1.1 Komentár k pôvodu príkladov   48
  2.2   Ľudové piesne a hudobná historiografia   52
  2.3   Pojmy a kategorizácie hudby   61
  2.4   Folklór – kontra folklorizmus?   68
  2.5   Ľudové a populárne   73
  2.6   Videozáznam. Kap.7. Rap Senegal 3000 skupín. CD DVD 5/273/10 Rap Senegal   80
      Bibliography   82
           
      Hana Voisine-Jechova    
3.     ESTETICKÉ TÁZÁNÍ LEOŠE JANÁČKA. Řeč, zvuk a emoce   85
      Leoš Janáček’s Aesthetic Interrogations. Speech, sound and emotion    
      Abstract   85
  3.1   Obecné a jedinečné, trvalé a okamžité   93
  3.2   Literární vyjadření prvků vizuálních a zvukových   98
  3.3   Bohatství a bezmocnost slova   104
      Závěr   106
      Bibliography   108
           
      Pál Richter    
4.     FROM THE HARMONIES USED IN FOLK MUSIC TO THE HARMONIZATION OF FOLK SONG ARRANGEMENTS (plný text)   109
      Od použitých harmónií v ľudovej hudbe ku harmonizáciám v úpravách ľudových piesni    
      Abstract   109
      Bibliography   145
           
      Vladimír Fulka    
5.     ŠTÝLOVO – ŠTRUKTURÁLNE KONTEXTY V SIMPLE SYMPHONY BENJAMINA BRITTENA (1. časť Boisterous Bourrée)   149
      Style and structural contexts in Benjamin Britten´s Simple symphony (the first part Boisterous Bourée)    
      Abstract   149
  5.1   Simple symphony v symfonických a komorných kontextoch Brittenovej tvorby   150
  5.2   Fenomén simplicitnosti   162
  5.3   Neoklasicistické štruktúry bourée v Simple Symphony   170
  5.4   Škótske folkórne inšpirácie v bourée   179
  5.5   Kontrapunktické štruktúry rozvedenia   189
      Bibliography   202
           
      David Kozel    
6.     SYMBOLIZACE A IMAGINACE V ANALÝZE A INTERPRETACI HUDEBNÍHO DÍLA    
      Symbolization and Imagination in the Analysis and Interpretation of Musical Work   207
      Abstract   207
  6.1   Hudební význam a smysl   208
  6.2   Imaginace v procesu hudební analýzy a interpretace díla   212
  6.3   Symbol a archetyp v hudbě   217
      Bibliography   221

Hudba - integrácie - interpretácie 15

Hudba – Integrácie – Interpretácie 15
Music - Integration – Interpretation 15
(plný text chránený heslom)


SR,Nitra 2012, 210 s.
ISBN 978-80-558-0183-4
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872

Odporučili do tlače - recenzenti:
prof.Yvetta Kajanová,PhD.
doc. PhDr.Ľuboš Spurný, Ph.D.
Doc.Helena Červeňová, PhD.

      Na úvod 5
      Introduction 6
         
     

Jozef Vereš (abstrakt)

 
1.     Hudba a hudobné vzdelávanie Slovákov (do 19. storočia) 6
      Music and musical education in lives of Slovaks (up to the 19 th)  
  1.1   Hudobná kultúra a vzdelávanie v stredovekej spoločnosti 17
  1.2   Od stredovekého myslenia k humanistickému 29
  1.3   Epithoma utriusque (musices praktices) stephani monetarii cremniciani... 37
  1.4   Renesancia v kultúrnej a vo výchovno – vzdelávacej sfére 39
  1.5   Hudobný barok – v čase zrodu a rozvoja 46
  1.6   K hudobno – teoretickým a pedagogicko - inštruktážnym návodom 51
  1.7   Činorodosť kantorov a organistov v korelácii s hudobným životom a so školskými nárokmi 56
      Bibliography 69
         
      Vladimír Fulka (abstrakt)  
2.     Hermeneutické kontexty New Musicology 75
      Hermeneutical contexts of the New Musicology  
  2.1   New Musicology a muzikológia 76
    2.1.1 Kontexty 76
    2.1.2 Spor o hudobné absolútno 83
    2.1.3 New Musicology a hudobná historiografia 91
    2.1.4 Kauzálny model a kultúrny historizmus 95
  2.2   Podoby hermeneutiky a postštrukturalizmu 105
    2.2.1 Gadamer a kultúrny historizmus 105
    2.2.2 Clifford geertz new historicism, thick description 118
  2.3   Tomlinsonova hudobná historiografia ako otherness. Paul ricœur 122
  2.4   Hermeneutika a postštrukturalizmus 128
      Bibliography 147
         
      Veronika Ševčíková (abstrakt)  
3     Filmová bibliografie o hudebních osobnostech – typologie subžánru a jeho využití jako prostředku popularizace ve výuce dějín hudby 149
      Film biography of musical celebrities– the subgenre typology and its use as a means of popularization at education of history of music  
  3.1   Filmová biografie o hudebních osobnostech jako subžánr hudebního filmu a její typologie 152
    3.1.2 Filmové bibliografie o hudebních osobnostech s dokumentaristickým záměrem 156
    3.1.3 Hudební filmy o částečně či zcela fiktívních hudebních osobnostech 159
    3.1.4 Hudební filmy o „obyčejných lidech“ 161
  3.2   Popularizace jako nevyhnutelný prostředek výuky dějín hudby 163
  3.3   Filmová bibliografie o hudebních osobnostech jako prostředek popularizace vyuky dějín hudby – metodické postřehy 167
      Bibliography 175
         
      František Turák (abstrakt)  
4     Slovenská kompozičná tvorba v reflexii na jazz, latinsko – americkú hudbu a mimoeurópske kultúry 177
      Slovak compositional creation in reflection on jazz, latin American music and non European cultures  
  4.1   Konvergencie s jazzom a skladateľskou avantgardou vážnej hudby na slovensku 180
  4.2   Konvergentné dotyky okcidentu a orientu 183
  4.3   Strety s jazzom, rockom a modernou populárnou hudbou 185
  4.4   „Synkretizmus“ v tvorbe Petra Breinera 200
      Bibliography 210





eshop

Kalendár udalostí

Žiadne nadchádzajúce udalosti na zobrazenie!
Žiadne udalosti na zobrazenie

Kontaktné informácie

Univerzitná knižnica UKF v Nitre
Dražovská 4, 949 01, Nitra

tel: +421 37 6408 106

e-mail: lib@ukf.sk 

ISIL SK-4KADAA00289

IČO: 00157716
DIČ: 2021246590
IČ DPH: SK 2021246590

 

logo spytajte sa kniznice

Facebook

ico-facebook

Virtuálna prehliadka

foto icon

Táto webová stránka používa cookies.

Pokračovaním v prehliadaní si tejto webovej stránky súhlasíte s používaním cookies.

Rozumiem