Nezáväzná kontrola originality záverečných prác.


Portál je prevádzkovaný Technickou univerzitou v Košiciach

Home

Music - Integration - Interpretation 16

Hudba – Integrácie – Interpretácie 16
Music - Integration – Interpretation 16
(password protected full text)


SR,Nitra 2013, 224 s.
ISBN 978-80-558-0461-3
ISSN 1338-4872
ISSN-L 1338-4872

Recommended to print - reviewers:
prof. PaedDr. Bernard Garaj, CSc.
doc. PhDr. Veronika Ševčíková, CSc.

 
      NA ÚVOD   6
      Introduction   8
           
      Jozef Vereš    
1.     MODALITA AKO NOVÁ KVALITA HUDOBNEJ KULTÚRY 20. STOROČIA   11
      Modality as a new quality of music culture of 20th century    
      Abstract   11
  1.1   K obrode modality   12
  1.2   Modalita a jej kontexty   14
  1.3   Bartókova tvorba z pohľadu E. Lendvaia   23
  1.4   Kultúrne tradície – národná identita   31
      Bibliography   40
           
      Oskar Elschek    
2.     POPULARITA ĽUDOVEJ HUDBY A ĽUDOVOSŤ POPULÁRNEJ HUDBY   45
      The popularity of folk music and the folk music character of popular music    
      Abstract   45
  2.1   Univerzálny a sociálny význam hudby, osobitne tzv. ľudovej hudby   46
    2.1.1 Komentár k pôvodu príkladov   48
  2.2   Ľudové piesne a hudobná historiografia   52
  2.3   Pojmy a kategorizácie hudby   61
  2.4   Folklór – kontra folklorizmus?   68
  2.5   Ľudové a populárne   73
  2.6   Videozáznam. Kap.7. Rap Senegal 3000 skupín. CD DVD 5/273/10 Rap Senegal   80
      Bibliography   82
           
      Hana Voisine-Jechova    
3.     ESTETICKÉ TÁZÁNÍ LEOŠE JANÁČKA. Řeč, zvuk a emoce   85
      Leoš Janáček’s Aesthetic Interrogations. Speech, sound and emotion    
      Abstract   85
  3.1   Obecné a jedinečné, trvalé a okamžité   93
  3.2   Literární vyjadření prvků vizuálních a zvukových   98
  3.3   Bohatství a bezmocnost slova   104
      Závěr   106
      Bibliography   108
           
      Pál Richter    
4.     FROM THE HARMONIES USED IN FOLK MUSIC TO THE HARMONIZATION OF FOLK SONG ARRANGEMENTS (full text)   109
      Od použitých harmónií v ľudovej hudbe ku harmonizáciám v úpravách ľudových piesni    
      Abstract   109
      Bibliography   145
           
      Vladimír Fulka    
5.     ŠTÝLOVO – ŠTRUKTURÁLNE KONTEXTY V SIMPLE SYMPHONY BENJAMINA BRITTENA (1. časť Boisterous Bourrée)   149
      Style and structural contexts in Benjamin Britten´s Simple symphony (the first part Boisterous Bourée)    
      Abstract   149
  5.1   Simple symphony v symfonických a komorných kontextoch Brittenovej tvorby   150
  5.2   Fenomén simplicitnosti   162
  5.3   Neoklasicistické štruktúry bourée v Simple Symphony   170
  5.4   Škótske folkórne inšpirácie v bourée   179
  5.5   Kontrapunktické štruktúry rozvedenia   189
      Bibliography   202
           
      David Kozel    
6.     SYMBOLIZACE A IMAGINACE V ANALÝZE A INTERPRETACI HUDEBNÍHO DÍLA    
      Symbolization and Imagination in the Analysis and Interpretation of Musical Work   207
      Abstract   207
  6.1   Hudební význam a smysl   208
  6.2   Imaginace v procesu hudební analýzy a interpretace díla   212
  6.3   Symbol a archetyp v hudbě   217
      Bibliography   221

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it.

I understand