Music - Integration – Interpretation 9
HUDOBNO – PEDAGOGICKÉ
INTERPRETÁCIE
9
K vývinovým premenám hudobnej kultúry
Jozef Vereš, Alena Janičíková,Abomahdi Musbah Amer
SR, Nitra 2004 – 05, 91 s.
ISBN 80-969174-1-2
Advised to print by:
Helena Červeňová
Rašid Kishi
INTERPRETÁCIE
9
K vývinovým premenám hudobnej kultúry
Jozef Vereš, Alena Janičíková,Abomahdi Musbah Amer
SR, Nitra 2004 – 05, 91 s.
ISBN 80-969174-1-2
Advised to print by:
Helena Červeňová
Rašid Kishi
O B S A H
Úvod | 5 |
1. Formovanie charakteru islamskej hudobnej kultúry | 7 |
J. Vereš – A. Musbah, A. |
|
Rysy islamskej kultúry a hudby v historickom čase | 8 |
K vývojovým etapám | 12 |
K výrazu hudba a hudobná teória | 16 |
Arabské makamátové tónové rady | 18 |
Transpozície arabských makamátov (full text) | 28 |
K rytmickým modelom (full text) | 34 |
2. K problematike dramatického tvaru v režijných koncepciách J.-P. Ponnella a P. Sellarsa (full text s.39-59) | 39 |
(A. Janičíková) | |
Filozofické a estetické východiská oboch umeleckých prístupov | 39 |
Dramatické charaktery, ich vzťahy a vývojové tendencie z hľadiska systematického prístupu |
43 |
Dramatické postavy a všeobecné zákonitosti formovania ich charakterov | 43 |
Základné východoská a podstata formovania charakterov dramatických postáv |
44 |
Klasifikácia charakterových čŕt dramatických postáv | 48 |
Charakterové črty dramatických postáv, ich funkcie a štrukturotvorná participácia na vývojovom priebehu dramatického oblúku |
50 |
Klasifikácia a vývojové dimenzie vzťahov dramatických postáv | 52 |
Analýza charakterov a vzťahov dramatických postáv a ich vývojových tendencií v kontexte vývojovej krivky dramatického oblúka |
59 |